rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

bErBINCAng berSamA-SamA

Monday 28 March 2011

Hari pertama kelas..

Alhmdulillah hari ini merupakan hari pertama saya memasuki kelas. Ini bermakna hari pertama saya mengajar di dalam kelas. Tidak dapat digambar perasaan saya ketika ini. Namun sebelum masuk kelas seperti biasa kami akan berkumpul di tapak perhimpunan untuk mendengar sebarang ucapan atau pesanan daripada guru.semasa di perhimpunan sorang guru memberikan saya jadual untuk menggantikan masa cikgu yang tidak hadir.Sampai di kelas tersebut saya memerhatikan keadaan kelas.Apa yang paling saya pentingkan ialah kebersihan. Kerana dengan kelas yang bersih barulah pelajar akan selesa untuk belajar. Semasa memasuki kelas itu saya telah membahagikan mereka kepada beberpa kumpulan kerana ia akan menyenangkan kerja saya untuk keesokan hari.

Tepat jam 10.05 pagi saya telah melangkahkan kaki ke kelas 2H. Itu merupakan kelas pertama yang saya masuki untuk mengajar. Hari ini saya memilih tajuk membentuk kraf tradisional dan saya meminta mereka untuk membuat ikan. Set induksi hari ini ialah mereka perlu menyanyikan lagu ikan kekek mengikut lagu yang dimainkan:
 
Semasa proses membuat ikan saya lihat mereka sangat teruja 90% dapat mengikuti apa yang saya ajar dan 10% lagi perlukan lebih perhatian. akhir pelajaran saya memilih beberapa orang untuk membuat refleksi. dibawah menunjukkan gambar semasa mereka membuat refleksi di kelas:



Murid menyanyikan lagu ikan kekek diikuti pergerakan ikan menggunakan origami ikan yang mereka buat. Beberapa contoh gambar dibawah dirakam semasa mereka membuat pergerakan:



No comments:

Post a Comment